Tip 1

Bel ons! Delft heeft veel mogelijkheden. Wij vertellen er graag meer over. Dit kan telefonisch maar je bent natuurlijk ook welkom in ons prachtige Delft. Wij leiden je graag rond. 

Tip 2 

Evenementen zijn een middel om een doel te bereiken: Welk doel verschilt natuurlijk per event en per doelgroep. Jouw opdrachtgever zal andere wensen hebben dan jouw deelnemers, jouw exposanten of andere betrokkenen. Waar zit voor hen de meerwaarde in jouw evenement? Waarin kan Delft voor jouw doel het verschil maken? WIj denken graag me je mee hoe jij de gewenste meerwaarde het beste kunt realiseren: qua locatie, qua werkvormen en zelfs soms met sprekers uit ons netwerk. Wat ons betreft het liefst in Delft natuurlijk.😉

Tip 3
Gebruik de mogelijkheid tot evalueren verstandig. Zoek verder dan "was de koffie lekker en was de locatie goed bereikbaar". Wat wil je dat je deelnemers mee naar huis nemen? Je kunt deelnemers direct na een sessie vragen om feedback op die specifieke sessie dat kan op een ludieke manier met smileys plakken bij de uitgang of kaartjes verzamelen met daar feedback op de sessie: wat vond je goed, wat niet, wat ga je gebruiken. Dit is informatie die je mogelijk zelfs nog op de dag zelf kunt inzetten. Veel programma's zijn heel vol gepland, veel deelnemers ervaren een overload op een bijeenkomst. Gun hun tijdens de bijeenkomst om hun persoonlijke vertaalslag te kunnen maken. Dit zal een groot verschil maken in de beoordeling van het event.

Tip 4 

Zorg altijd voor een plan B, C of zelfs D. Als je voorbereid bent op het onverwachte, kun je snel schakelen als het echt nodig is. Soms zijn het relatief kleine aanpassingen, soms groter (regen: zorg voor paraplu's, poncho's of een binnen locatie versus vulkaanuitbarsting op IJsland: zorg dat je de belangrijkste sessies ook online kunt verzorgen voor diegenen die op de airport naar Nederland vastlopen)

Tip 6

Events zijn als het goed is onderdeel van een marketing- communicatieplan. Heb je deze doelen voldoende scherp? Heb je tijdens het event voldoende middelen om resultaten vast te leggen zodat je na het event nog maanden vooruit kunt met communiceren naar jouw doelgroepen. Denk hierbij aan: foto's, video's, evaluaties op het event en erna.